• يکشنبه ١٥ مرداد ١٤٠٢-١٠:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٥٣
کاشانی تذکر داد:5-167

بالا بودن عمر پل‌های عابر مکانیزه هزینه‌های ایمن سازی را افزایش می‌دهد

عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به عمر بالای پل‌های عابر مکانیزه تذکر داده و تأکید کرد این امر سبب تحمیل هزینه‌های بسیار بالایی برای شهرداری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی، در خصوص حادثه اخیر رخ داده در پله برقی یکی از ایستگاه‌های مترو تذکر داد: شهرداری تهران از سال 84 مکلف بوده است مصوبه پیشنهادی را ظرف مدت یک ماه دستورالعمل پیشنهادی را تهیه و جهت بررسی به شورا ارائه دهد که طبق بررسی‌های به عمل آمده تاکنون اقدامی در این باره از سوی شورا انجام نشده است. 
وی افزود: در حال حاضر 121 دستگاه پل عابر مکانیزه شامل ۵۰۱ یونیت و ۴۸۴ پله برقی و ۱۷ آسانسور در سطح شهر ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این در حالی‌ است که همسو با موضوع توسعه کمین متأسفانه به مسئله مهم نگهداشت و تمامی ارکان توجه بسیار کمی شده است به طوری که طبق گزارش هیئت کارشناسی رسمی دادگستری در پایان سال ۱۴۰۰، آمار پله‌های برقی روشن ۵۲ درصد بوده که از این میزان تنها ۱۰ درصد عملکرد نسبتا ایمنی داشته‌اند. 
کاشانی در ادامه با اشاره به عمر بالای پله‌های برقی متذکر شد: بالا بودن عمر پل‌های عابر مکانیزه با میانگین بیش از ۱۱ سال باعث تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد زمینه ایمن سازی تامین قطعات و راه‌اندازی آن‌ها می‌شود به عبارتی تعمیرات به صورت مقطعی عملاً غیر منطقی بوده و فاقد توجیه اقتصادی است. خرید تجهیزات از شرکت‌های تولید کننده خارجی با ۲۹ برند متفاوت و بعضاً فاقد کیفیت و استاندارد لازم باعث شده شهرداری در تامین قطعات یدکی با مشکلات متعددی مواجه شود. 
عضو شورای شهر ادامه داد: با منسوخ شدن قطعات حتی در کشورهای سازنده، لوازم یدکی مورد نیاز کمیاب و یا حتی بعضاً نایاب شده است. پله‌های برقی استفاده شده در مناطق 22 گانه بدون در نظر گرفتن حجم بالای مسافر، شرایط جغرافیایی عوامل محیطی و اجتماعی، ساعات کارکرد و محیط‌های باز در مجاورت ایستگاه‌های پر تردد مثل ایستگاه اتوبوس و مراکز خرید مورد استفاده شبانه قرار گرفته است این در حالی ست که تمامی پله‌های برقی موجود در سطح شهر تهران، مناسب فضاهای سرپوشیده و و مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید نیست. تجهیزات پل‌ها یا حداقل امکانات ایمنی از ۲۵ مکانیزم ایمنی روز دنیا در حال حاضر ۱۵ مکانیزم ایمنی برخوردار است لذا درخواست می‌شود که این نکات برای مناطقی که باید، ارسال شود تا دیگر شاهد اتفاقات چنین نباشیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: